Wat een ochtend! Ik werd tegen half acht wakker, greep mijn mobiel en zag het grote nieuws:  Donald Trump is de winnaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen!

Meteen stuurde ik vanuit mijn bed deze juichtweet uit en feliciteerde mijn twittervrienden Rutger van den Noort en Gert Jan Mulder (de twee Doctors) die beide overtuigd waren van Trump’s overwinning, terwijl ik het op het laatst niet meer durfde hopen. Misschien uit bijgeloof, want sommige dingen gebeuren juist als je het niet verwacht!

Schermafdruk 2016-11-09 11.00.41.png

 

In ieder geval begon ik de dag met een buitengewoon goed humeur. Zoals ik in vele blogs uiteen heb gezet is het Westen de afgelopen jaren in de greep geraakt van een neomarxistische, linkse gedachtenpolitie die alles wat lijkt op opkomen voor het eigene (cultuur, identiteit en economische belangen) afdoet als “populisme” of erger, “fascisme”. Zie mijn blog van gisteren.

De ban is doorbroken door de schitterende overwinning van Trump en geloof me, er zullen meerdere veranderingen volgen, ook in Europa bij de verschillende verkiezingen van 2017!

De bevolking in de westerse landen is niet gek; het open-grenzen-sprookje van onze globalisme aanbiddende elites is men zat. Wat mij betreft geen afwijking naar extreem-rechts maar eerder een simpele correctie: we gaan terug naar een wereld van soevereine, vrije, democratische natiestaten die hun immigratie controleren door het naleven van grenzen (gek hè, Timmerfrans) en hun economische belangen beschermen.

Slecht nieuws is de overwinning van Trump misschien voor een kleine elite van superbeleggers en aandeelhouders want voor zover er nog sprake is van enige economische groei in het Westen, gaat die steeds meer naar deze selecte groep. Dat zal zeker veranderen onder president Trump en de Amerikaanse middenklasse zal er waarschijnlijk wel bij varen.

Er breekt nu een tijd aan dat we dingen weer kunnen benoemen, zoals de ongewenste opkomst van een steeds agressiever wordende islam. Het tijdperk van islam-appeasement dat werd ingezet met de ongelukkige speech in 2009 van Obama in Egypte kan nu worden afgesloten. Voortaan kunnen we zaken weer benoemen!

Paradigm shift (paradigmaverschuiving)
Deze grote paradigmaverschuiving doet mijn gedachten teruggaan naar 1980 toen Ronald Reagan – ook tegen de peilingen in – de Amerikaanse verkiezingen won. Ook toen gingen er jaren aan vooraf waarin het linkse weg-met-ons denken dominant was. Ook toen waren de vernederingen die radicale moslims uitdeelden aan Amerika na het uitbreken van een islamitische revolutie in Iran, misschien beslissend.

Wat dat betreft loopt er zeker een lijn van de vernederende gijzeling van de Amerikaanse ambassade in Teheran in 1979 naar de brute onthoofdingen (journalist James Foley) en verkrachtingen en moordpartijen (ambassador Chris Stevens) in onze tijd. De tijd van appeasement en politiek-correcte verdwazing is sinds vandaag voorbij. Het Amerikaanse volk heeft gesproken.

Terwijl de deugtafels van Pauw en DWDD in diepe rouw zijn gedompeld (ook gefeliciteerd Uri van As!) en onze EU-hotemetoten huilie-huilie doen in Brussel en spreken van een nachtmerrie, is er wat mij betreft sprake van een nieuwe, veelbelovende dageraad, net als in 1980.

Deze grote verandering zal zeker niet beperkt blijven tot de V.S.
Laten we er samen wat van maken!

 

2 gedachtes over “Trump president – Paradigm shift – 1980 revisited!

Geef een reactie

