Al vaker heb ik geblogd over een opmerkelijk interview dat het blad Israel Hayom in 2014 afnam met Ayaan Hirsi Ali. Opmerkelijk omdat Ayaan toen, nog voor de CharlieHebdo aanslag (januari 2015) in Frankrijk maar ook ruim voor het hoogtepunt van de asielcrisis, een aantal uitspraken en voorspellingen deed die achteraf bijzonder accuraat zijn gebleken.

Het betreffende interview ging eigenlijk over Israel en Hamas maar vanaf de negende vraag “What do you think is going to happen in Europe and in other countries where there is an increasing concentration of Muslim immigrants?” en de vragen daaronder, komt er een heel interessant stuk over Europa.

Ayaan voorspelde hierin niet alleen de aanslagen in West-Europa gepleegd door radicale moslims maar ook de maatschappelijke ontwrichting als gevolg van de onvoorstelbare naïviteit van de Westerse leiders waar het islam en massa-immigratie betreft, gebaseerd op een verdwaasde neomarxistische probleemontkenning die tot de dag van vandaag doorgaat en diepgaand gediagnosticeerd wordt door Wim van Rooy in zijn boek “Waarover men niet spreekt”.

Vervolgens voorspelde Ayaan de opkomst in Europa van twee soorten fascisme: islamitisch fascisme enerzijds en anderzijds (en deels als reactie daarop) extreem-rechts fascisme. Zie dit fragment:

schermafdruk-2016-10-31-10-28-02

Dit even als intro. Ik ga nu verder met de lotgevallen van Chris Aalberts. De lezer zal straks zien waarom ik dit intro gebruik.

De avonturen van Chris Aalberts
Gisteravond moest ik weer aan die voorspelling van Ayaan denken naar aanleiding van de beslommeringen van journalist Chris Aalberts die in het weekend de partijcongressen van zowel VNL als D66 bezocht.

Over het partijcongres van D66 had ik zaterdag getweet naar aanleiding van de toespraak van EU-fanaticus Sophie in’t Veld, die het D66 beleid van méér EU (en dus migratie en dus islamisering) stelde tegenover het blok van “populistische” partijen die ervoor zouden zorgen dat “homo’s in de kast terug moeten”.

Ik reageerde daar verontwaardigd op, want in de beweging die populistisch wordt genoemd en zich inzet voor herstel van de natiestaat, grenzen, bescherming van eigen cultuur en identiteit en voor minder massa-immigratie, vinden we net zo goed mensen met een homosexuele geaardheid als in de gevestigde partijen.

Denk bijvoorbeeld aan wijlen Pim Fortuyn, of aan de nummer 2 van Marine Le Pen, Florian Philippot. Mijn tweet werd meer dan 180 x gedeeld.

schermafdruk-2016-10-31-10-37-42

Alsof de duvel ermee speelde vernam ik vervolgens in zijn verslag over de VNL bijeenkomst van zaterdag jl. dat Chris daar niet alleen werd lastig gevallen door een wat opgewonden jongeling (die inmiddels de partij blijkt te hebben verlaten), maar ook dat een VNL-mevrouw begon te zeuren over Chris’ laptop, omdat op het scherm daarvan twee gearmd lopende (keurig aangeklede) mannen te zien waren.

Nu was ik er niet bij en ik wil deze incidenten ook niet groter maken dan ze zijn, maar het geeft je wel te denken dat in het “populistische” kamp (dat in Nederland uit PVV en VNL bestaat) kennelijk ook mensen rondlopen die het allemaal niet zo goed begrepen hebben, om het mild uit te drukken.

Dilemma
Hiermee worden we als kritische, “rechtse” of gewoon realistische burger die aan de politiek wil deelnemen, opgezadeld met een dilemma.

Je kunt kiezen voor één van de gevestigde partijen om aan je doelen te werken en daar zul je ongetwijfeld, zoals zondag bleek toen Chris het D66 congres bezocht, allemaal keurige en beleefde mensen tegenkomen en zeker geen opgewonden racisten of homo-haters.

Deze gevestigde partijen zitten echter op een bepaalde koers – pro EU, pro immigratie en met een opgerekte interpretatie van “mensenrechten” – waardoor we ons niet goed meer kunnen verdedigen tegen allerlei bedreigingen, waarvan islamitisch geweld op dit moment de grootste is.

Hoe keurig en aardig deze mensen bij de gevestigde partijen ook zijn, als de diagnose van Ayaan correct is staan ze wel voor een beleid dat dus niet één, maar zelfs twee soorten fascisme in de hand werkt. Als we het ultralinkse Antifa fascisme meetellen zijn het er zelfs drie.

Het alternatief is je aan te sluiten bij meer nationaal georiënteerde partijen en in Nederland heb je dan PVV en VNL, misschien SGP nog als alternatief voor de “fatsoenlijke” rechtse kiezer.

Op dit moment sta ik het dichtste bij de PVV en daar maak ik geen geheim van, maar dat neemt niet weg dat ook ik bepaalde zaken waarneem in de gelederen van zowel PVV als VNL (let’s be fair) waar ik op z’n zachtst gezegd niet vrolijk van word.

Wie zaken scherp en eerlijk observeert in de VS ziet daar hetzelfde probleem. Ook aan het Trump kamp valt wel het één en ander aan te merken maar er is in mijn ogen geen ander alternatief buiten de corrupte globalist en grote vriendin van de Moslim Broederschap, Hillary Clinton.

Ik zag in een tweet gisteravond van Chris Aalberts dat hij tegen een VNL-lid had gezegd: rechtse politiek in Nederland is niet makkelijk. Dat is een waarheid als een koe, maar telkens wegkijken en de grote problemen van onze tijd ontkennen zoals de gevestigde, politiek-correcte partijen doen is voor mij geen optie meer.

Al met al een vrij somber beeld, maar we moeten het beste ervan maken. Om toch positief af te sluiten: ik ben van mening dat zowel PVV als VNL zich kunnen ontwikkelen tot sterke, fatsoenlijke partijen die Nederland beter kunnen maken maar een grote alertheid is wel geboden, gezien bovenstaande.

 

 

Geef een reactie

