Bij al het politiek-correcte getetter en felle discussies over Sint en Piet, zouden we bijna vergeten waar het Sinterklaasfeest eigenlijk over gaat.

opaklein
Dr. Jan Gajentaan

Hoe dacht mijn grootvader hierover, de Amsterdamse dierenarts Dr. J. Gajentaan (1902 – 1987) die de rol van Sinterklaas bij de grote Amsterdamse intocht (destijds was dat ook de landelijke) vervulde van 1950 tot en met 1962?

Ik kan me hem natuurlijk alleen herinneren als oudere man, omdat ik zelf geboren ben in 1959.

Laatst vond ik een leuk interview met mijn grootvader in de Telegraaf van 30 november 1951. Hierin zette hij uiteen, wat het Sinterklaasfeest voor hem betekende.

Afijn, lees zelf maar hieronder.

 

 

gave

 

Geef een reactie

